• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024

اخبار ویژه

تبلیغات محیطی در محوطه بناهای تاریخی، ساماندهی می‌شود موزه مفاخر نیازمند مرمت اضطراری است/ درختان صد ساله در انتظار آب قنات آمادگی صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیای بافت تاریخی گرگان/ لزوم افزایش مشارکت بین دستگاهی جلسه شورای مدیران صندوق توسعه و احیا برگزار شد/ تودیع و معارفه مدیر واحد توسعه مدیریت برگزاری مزایده بناهای استان مرکزی در نیمه اول سال جاری / حفاظت و احیای بناهای تاریخی، بزرگترین انتفاع دولت از واگذاری بناهاست / رویکرد صندوق احیا در واگذاری بناهای تاریخی آگاهانه است مزایده کاروانسراهای ثبت جهانی برای مرمت و احیا مشکل قانونی ندارد/ حدود ۳ هزار بنای تاریخی در اختیار سایر دستگاه‌های دولتی قرار دارد/ نمی‌توان از تهران برای تمام کشور برنامه‌ریزی کرد/ صندوق دنبال احیاست نه انتفاع مالی طرح مرمت و احیای حمام ارامنه، خانه ضرابی همدان و چشمه علی دامغان بررسی می‌شود دومین نشست خبری مدیر عامل صندوق توسعه و احیا / گزارش یکسال احیای بناهای تاریخی

17
حضرت آیت الله دری نجف‌آبادی تاکید کرد؛

حفظ هویت ایرانی و اسلامی با احیای بافت‌های تاریخی

  • کد خبر : 5787
  • 24 تیر 1402 - 6:14
حفظ هویت ایرانی و اسلامی با احیای بافت‌های تاریخی
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: برای حفظ هویت ایرانی اسلامی و تقویت ارزش‌های دینی در کشور باید از مرمت و احیای بناهای تاریخی حمایت کرد.

به گزارش روابط عمومی «صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره برداری اماکن تاریخی و فرهنگی»، شهاب طلایی شکری، مدیر عامل صندوق توسعه و احیا، سه‌شنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ با حضور در شهر اراک، با حضرت آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، دیدار کرد.

حضرت آیت الله دری نجف‌آبادی در این دیدار، با ارائه رهنمودهای لازم به مسئولان میراث فرهنگی تاکید کرد: برای حفظ هویت ایرانی اسلامی و تقویت ارزش‌های دینی در کشور باید از مرمت و احیای بناها و بافت تاریخی و فرهنگی حمایت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: تربیت و کادرسازی نیروهای متخصص در زمینه مرمت و احیای بافت تاریخی از موضوعاتی است که باید مورد توجه و حمایت دستگاه‌های اجرایی خصوصا وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی قرار گیرد.

امام جمعه شهر اراک افزود: لازم است همه نهادهای مرتبط با ابنیه تاریخی خصوصا شهرداری‌ها، حمایت همه‌جانبه‌ای از مقوله حفظ و احیای اماکن تاریخی و فرهنگی انجام دهند تا با هماهنگی بین دستگاه‌ها، روند احیا سرعت بیشتری پیدا کند.

گزارش دستاوردهای صندوق توسعه و احیا

لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار، دکتر شهاب طلایی شکری، مدیرعامل صندوق توسعه و احیا، با برشمردن وظایف، خدمات و ماموریت‌های صندوق، گزارشی از بناهای احیا شده و همچنین بناهای در حال مرمت در کشور و به ویژه در استان مرکزی ارائه کرد.

دیدار مدیر عامل صندوق توسعه و احیا با حضرت آیت‌الله دری نجف‌آبادی

طلایی در این دیدار گفت: صندوق توسعه و احیا، همواره به دنبال جذب مشارکت حداکثری مردم در مرمت، احیا و بهره‌برداری ابنیه تاریخی و فرهنگی است تا با حضور مردم و جوامع محلی، این بناها حفظ و احیا شود.

او افزود: میراث فرهنگی متعلق به همه مردم کشور است و صندوق تلاش می‌کند بدون درگیر کردن منابع دولتی، از حضور مردم و جوامع محلی در احیای بناها بهره گیرد تا با حفظ این گنجینه‌های تاریخی، خود مردم و جوامع محلی نیز دغدغه بیشتری در زمینه حفظ میراث هویتی خود پیدا کنند.

گفتنی است در این دیدار مجتبی قاسمی، شهردار اراک و مصطفی مرزبان، مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی نیز حضور داشتند.

لازم به ذکر است مدیر عامل صندوق توسعه و احیا در جریان این سفر، از بناهای تاریخی و  فرهنگی شهرهای اراک، خمین، دلیجان، نراق، مأمونیه، زرندیه و شهر کاشان بازدید کرد.

انتهای پیام/


همچنین بخوانید:

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=5787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.